PALMER
language pack
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Turbo και κατανάλωση



Turbo και κατανάλωση

Οι κινητήρες turbo μπορούν να καίνε ανάλογα με τα κυβικά τους μόνο εφόσον το turbo υπολειτουργεί (γυρίζει πολύ αργά. Τότε λόγω χαμηλής στατικής συμπίεσης η αποδιδόμενη ισχύς είναι χαμηλότερη από ατμοσφαιρικού κινητήρα αντίστοιχων κυβικών). Οι καταναλώσεις που δίνουν οι κατασκευαστές δεν περιλαμβάνουν την έννοια του τουρμπίσματος και της έντονης επιτάχυνσης για αυτό και μοιάζουν να είναι ανάλογες του κυβισμού. Η ρεαλιστική κατανάλωση όμως όταν κάποιος εκμεταλλεύεται την ισχύ που μπορεί να του προσφέρει ο κινητήρας αυξάνεται και αντιστοιχεί στην παραγόμενη ισχύ! Το πόσα άλογα μπορείς να βγάλεις από μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου είναι μετρημένα και δεν μπορείς να βγάλεις παραπάνω (αρχή διατήρησης ενέργειας)! Μπορείς βέβαια να ελαττώσεις τις απώλειες. Όμως οι κινητήρες turbo έχουν και περισσότερες απώλειες από έναν καλοσχεδιασμένο ατμοσφαιρικό (απώλειες λόγω τριβής σε φτερωτή και τριβής αέρα σε σωληνώσεις, απώλειες λόγω θερμότητας γενικότερα, απώλειες λόγω αδυναμίας καλής σχεδίασης εξάτμισης και λόγω φρεναρίσματος των καυσαερίων από την ίδια την ύπαρξη της τουρμπίνας κλπ). Αρα για να βγάλεις τα παραπάνω άλογα καις και παραπάνω καύσιμο, δεν γίνεται αλλιώς. Πόσο παραπάνω?....ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού!